Last minute

Zoals je in mijn vorige bericht al las, was er een wedstrijd van De Stoffemiekes om een tas te maken.
Ik had de 'Departure Satchel' ingezonden en wachtte op de dag dat de winnaars bekend gemaakt zouden worden. De wedstrijd liep namelijk tot eind januari, 31 januari om middernacht om precies te zijn.

Diezelfde dag zag ik een paar keer op de pagina verschijnen dat het de laatste dag was om een tas in te zenden.
Ik was eerder al aan het denken om nog een tas te maken, maar had niet zo heel veel zin om hier aan te beginnen, tot ik het de 31ste januari toch in mijn kop kreeg om een tas te maken en die nog in te zenden.

De tas die ik wou maken, de Bonnie Bucket bag van Swoon was te groot naar mijn zin...
Ik zag op de facebookgroep van Swoon wel versies voorbij komen waarbij het patroon verkleind was, en besloot dat ook te doen.

Maar! Ik vond in het afprintschermpje op mijn computer nergens het knopje om het patroon kleiner af te printen.
Ik vroeg op De Stoffemiekes om hulp en na wat zoeken, downloadde ik een nieuwe versie van Adobe reader, waardoor dat probleem opgelost was.
Ik knipte het patroon en mijn stof en begon te naaien rond 20u.
Het werd 21u, 22u, 23u,... en mijn tas was nog niet af.
Nu, ik had het mezelf wel moeilijk gemaakt door kurk te gebruiken voor een deel van de tas, wat het naaien en keren van de tas er niet gemakkelijker op maakte...

Om 10 minuten voor middernacht was de tas af!
Maar dan moest ik nog een originele foto maken, en de foto in het mapje plaatsen.
Ik zocht een afbeelding waarop stond 'last minute', zorgde dat die in 't groot op mijn computer stond, zette de tas naast het scherm en begon foto's te maken.
De foto's waren te donker, stress!
Wat met de instellingen van mijn fototoestel gepruld en uiteindelijk toch een redelijke foto kunnen maken.
De foto's op de computer gezet, en om 1 minuut voor middernacht stond de foto van de tas in het wedstrijdmapje! De foto waarop je de rits kon zien, stond precies om middernacht in het mapje.
Toen wou ik nog snel de foto van de stof en het patroon in het mapje zetten, realiseerde ik me dat die nog op mijn gsm stond! Nog meer stress!
Die foto van de gsm naar mijn computer verstuurd en dan in het mapje gezet, 3 minuten na middernacht.

Een echte last minute tas dus, want als ze sneller klaar was geweest, had ik de foto's er ook sneller opgezet...

Het was heel erg stresserend om de tas te maken, maar ik vind ze super mooi geworden!



 
 
De foto die ik voor de wedstrijd instuurde:

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts