Te vroeg...

Mijn nichtje is 15 november jarig, dus ik dacht tijd zat te hebben voor haar verjaardagscadeautje, een rokje en in hetzelfde stofje een cirkelsjaal.

Tot mijn zus ineens besloot van haar verjaardag vroeger te vieren, namelijk vorig zaterdag, de 8e november.
Maar haar cadeautjes zijn af geraakt, en voor de verandering eens te vroeg!
Ik ben nogal van het uitstellerige type en begin meestal vrij laat met iets te maken.

Ik had van het rokje eerst een testversie gemaakt voor het andere nichtje, zodat ze allebei konden passen en ik ineens wist of ik dezelfde of een andere maat moest maken voor de jarige.
Gezien ze zot is van Parijs, kocht ik een leuke tricot van Lillestof met een print van Parijs.
Ik kocht op het stoffenspektakel bijpassende rood/ witte en effen rode tricot, en ook rode fleece.

Voor het rokje nam ik het patroon van 'Rock Hilda' van Hedi Naeht. Rock Hilda is een rokje met leuke dubbele zakjes en kan je maken in zowel tricot als katoen!




Ik had nog een rood t-shirt liggen en besloot van daar een poedel op te maken met flex.
Als je goed kijkt zie je dat er in de tekening van het rokje ook poedels voorkomen.


En dan nog de cirkelsjaal in hetzelfde stofje als het rokje en lekker zachte rode fleece aan de achterkant


Het geheel:


Voor mezelf maakte ik ineens ook nog een cirkelsjaal, met stofjes van op het stoffenspektakel.


Stof rokje: Lillestof Paris mon amour, gekocht bij Rakketak
patroon rokje: Rock Hilda, van Hedi Naeht
sjaal: stofje met bloemetjes is van Stenzo, patroon is een samenraapsel van allerlei tutorials die op verschillende blogs staan

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts