Te laat...

Verjaardagscadeautjes.
Het ene te vroeg klaar, het andere te laat.

Laten we beginnen met het te late pakje, een tas voor mijn zus.
Mijn zus was jarig op 20 oktober, maar kreeg haar pakje eergisteren maar...
Het was al langer klaar, maar ik wou er nog graag foto's van maken en daar vond ik niet direct de tijd voor.
Toen ik een tijd geleden de Lily Fawn tuniek voor mijn jongste nichtje maakte, liet mijn zus horen dat ze dat wel een heel mooi stofje vond om een tas mee te maken.
En dan een tas met aan de buitenkant een zak waarvan de tekening mooi overeen komt.
Ok, ik wist dus ineens wat ik ging maken voor haar verjaardag.

Om de 2 weken op maandag ga ik naar het Femma Naaikaffee in Dessel.
Ik nam mijn patroon en stofjes mee en knipte de tas.
Niet simpel om het mooi te laten uitkomen, perfectionist als ik ben...
Maar ze was zo goed als geknipt en ik naaide een deel thuis verder.
2 weken later nam ik de tas terug mee om ze in het naaikaffee af te werken.

Et voila!
De zak op het voorpand komt mooi uit.


En zelfs op de onderkant van de tas komt de tekening mooi uit (of toch zo goed als).



Bij het handvat had ik het stofdeel gewoon geknipt en niet gekeken of het uitkwam.
Toen ik het biaisgewijs gestreken had en ging dicht naaien, zag ik dat de ene kant toch wel wat symmetrie had en heb ik die kant gekozen als goede kant.


Achteraf bedacht ik me wel dat een iets minder opvallende tas misschien beter was geweest en bij meer past, maar de zus was er toch blij mee.


stofje: Nothing Hill Primrose magenta van Joel Dewberry by Free Spirit, hier te koop bij Rakketak.
patroon: Celeste II uit 'Mijn tas'

Reacties

Populaire posts