Derde Swoonfans naaiweekend. Don't stop me now...

...cause we're having a good time, having a good time...

Eerst en vooral, sorry voor de lange blogpost en vele foto's :-)

Het was weer zover, het Swoonfans naaiweekend dat ik zelf organiseer.
Met 18 andere dames trok ik naar het Vormingscentrum in Malle om een heel weekend ongestoord te kunnen naaien.
Ik had op voorhand (als in de dag voor vertrek) alles geknipt en verstevigd voor 2 tassen, de Sadie Expandable Bag en de Carter Messenger Bag.

Op vrijdag had ik door het uitdelen van de goodiebags, tombola van de extra sponsoring, kamerverdeling en kennismaking, niet heel erg veel genaaid.

Zaterdagmorgen na het ontbijt deed ik verder aan mijn eerste tas van het weekend, de Sadie Expandable Bag.
Een tas die je kan vergroten door de rits in het bodemgedeelte te openen.
Op het eerste naaiweekend maakte Ellen van Mamadammeke deze al, en toen wist ik direct, die ga ik ook maken, ooit :-)
En deze keer was het zover.

De Sadie was gemakkelijker te naaien dan ik op voorhand dacht.
En dit is het resultaat












Stoffen: 
Ruitjes Miss Matatabi. (helaas uitverkocht)
Voeringsstofjes, rode ruitjes is van Timeless Treasures, sketch. Geen flauw idee meer waar ik het kocht...
Andere rode stofje kocht ik vorig jaar bij de homeparty van het Swoonfans weekend bij La Mima's
Helaas ook uitverkocht...
Blauwe nepleer en de fournituren komen, uiteraard, van bij K- Bas



De tweede tas die ik maakte, is de nieuwste van Swoon, de Carter Messenger Bag. Momenteel enkel te koop in een abonnement van Carried Away Pattern Collective. Een samenwerking tussen Alicia van Swoon Patterns en Celine van Blue Calla Patterns.
Een halfjaarlijks abonnement waarbij je elke maand een nieuw patroon krijgt.
Dit is het derde patroon uit de reeks.

Ik zag op de blog de versie van Rashada Cherry en wist direct dat ik de 'half moon magnets' ook wou gebruiken.
Achteraf gezien een goed keuze denk ik, want de dames die kozen om het patroon in de originele versie te maken, heb ik best wel wat horen zuchten bij het doorstikken van alle lagen leer/ kurk.
Doordat ik deze magneten gebruikte, kon ik anders werken en had ik minder lagen leer om te doorstikken. 
Mijn machine had er hier en daar nog wel wat moeite mee, maar uiteindelijk is het toch goed gekomen.

Ik wou dit keer wat minder materiaal meenemen, waardoor ik iets te selectief werd, en onderdelen van de sluiting thuis vergat. 
Ik kon de tas net niet afwerken (ik moest enkel de andere kant van de magneten nog plaatsen, de tassen in elkaar steken en doorstikken en ze was af geweest), dus ik maakte ze donderdag thuis af.






Stoffen: alle katoentjes van bij Miss Matatabi
Nepleer en een deel van de fournituren: K-Bas
Halve maan sluitingen: Emmaline Bags


Ik had ook weer een helper voor de foto's...
Bij deze kunnen jullie zien hoe ik mijn foto's maak, wel liefst zonder mijn helper, hij is niet altijd zo'n grote hulp :-)



Ik kon alle dames ook nog een leuke goodiebag geven, met dank aan volgende sponsors:

P&10tje -  Stik-Stof - Lotte Martens - Nominette - Fibremood - Modecoupon Modestoffen 
La Maison Victor - De Banier - Naaimachinehandel Mariën- Hendrickx - Fairy Tailors 
Feeërieke - Something Naais - Babarum - Madeline de Stoffenmadam - Soft Cactus  
Stoff.be Puurs - Studio Sanne - In 't Leerke - Stitchshop - Lelastof

En ook dank aan K-bas die een kortingscode voorzag voor de aankoop van materialen.



Nog een kleine impressie van de zaal. 
Kirsten van Stoffenheide was mee op naaiweekend en was zo lief om een groot deel van haar stoffen mee te brengen. 



Het was weerom een super leuk en gezellig weekend, met allemaal super toffe dames!
Enne... same place and time next year ;-) 



Reacties

  1. Twee toptassen, je stoffenkeuze vind ik echt super

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was weer een fan-TAS-tisch weekend! Dikke merci voor de organisatie. En ik ga de volgende keer weer graag mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, deze zien er super leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts