Swoonfans naaiweekend part 2

Gezien iedereen die mee was het eerste Swoonfans naaiweekend zo leuk vond, besloot ik om nog dit jaar een nieuw naaiweekend te organiseren.
Ook deze keer was het enthousiasme groot en trokken er 16 dames richting het Vormingscentrum in Malle voor een weekend vol naaiplezier.
Op zaterdag kwamen er nog enkele bij voor een workshop om de Brooklyn te maken.

Op vrijdagavond kwam iedereen druppelsgewijs binnen vallen.
La Mima's stalde weer haar prachtige stofjes uit en er werd lustig geshopt.
Ook door mij :-)



Iedereen zocht een plaatsje uit en begon aan zijn eerste tas.
Ik koos zelf voor de Sydney Crossbody om mee te beginnen.
Als buitenstof koos ik voor een bruine waxed cotton en binnenin voor een vrolijk katoentje.
Ik twijfelde of de tas niet wat saai zou worden, zo helemaal bruin aan de buitenkant, maar ik ben superblij met het resultaat. Deze tas gaat veel gebruikt worden (in tegenstelling tot sommige andere tassen die ik al maakte, moet ik eerlijk toegeven).

Het verwerken van de waxed cotton ging verrassend goed.
Enkel iets aftekenen op de stof ging niet zo goed.
Ik wou een krijtrolletje gebruiken (geen idee of dit de juiste naam is), maar na het geprobeerd te hebben op een testlapje, bleef er, na het verwijderen van het krijt, een markering achter van de tandjes van het krijtrolletje. Geen goed idee dus.
Dan was het volgende idee om washi tape of schilderstape te gebruiken, maar door het laagje was op de stof, bleef dit niet hangen.
Het was een beetje behelpen dus, maar het resultaat mag er toch zijn, al zeg ik het zelf.









                            
Waxed cotton en alle fournituren: K-bas
Voeringstofje: Stoffenspektakel (Veritas)





Net voor het avondeten op zaterdag was de Sydney af.
Om even te bekomen :-) maakte ik een kleiner tasje tussendoor.
Het nichtje wou een Snappy manicure wallet, dus nam ik het patroontje en het buitenstofje mee. Ik kocht bij La Mima's bijpassende stofjes, knipte alles en begon te naaien.
Ik denk dat er eentje blij gaat zijn.




Zaterdagavond (of was het ondertussen al nacht?), begon ik dan aan de Brooklyn handbag.
De eerste keer kunstleer was wat zoeken, maar ik vind het resultaat best geslaagd. Perfect ga ik niet zeggen, maar zeker niet slecht.



Toen de Brooklyn af was was het helaas tijd om terug in te pakken en richting huis te rijden.

Voor het naaiweekend contacteerde ik nog wat webshops, zodat ik iedereen een goodiebag kon meegeven.
Dankzij de vele sponsors was deze goed gevuld en werd enthousiast onthaald door iedereen.

De sponsors:

Mind the Whale - Lanalotta - Kiwi Fabrics - Something Naais - Stof Op Zolder -
Gallery Fabrics - De Banier - Fournituren.nl - Studio Sanne - Soft Cactus - Stoff.be -
La Maison Victor - Kersenpitje - Modecoupon - Lelastof - Framalo -
Naaimachinehandel Mariën- Hendrickx - Feeërieke - Creating Ideas







Reacties

  1. Ook al was het soms even zoeken, je Sydney is prachtig geworden! Je zat vaak in stilte naast mij te naaien, en gaat met 3 mooie creaties naar huis. Nogmaals bedankt voor de organisatie, het was weer een super weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige resultaten jong! Zo'n tas in waxed cotton ziet er zalig uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts