Swoonfans naaiweekend

Ik ben fan van de patronen van Swoon, dat weten jullie al langer.
Ik ben ook beheerder van de nederlandstalige groep van Swoon, Swoonfans België en Nederland.
Bij het oprichten van dit groepje was er de intentie om met de leden eens samen te komen, om te naaien, babbelen,...
Maar gezien iedereen redelijk verspreid over België en Nederland woont, was het niet zo gemakkelijk om dat te doen.
Tot ik dacht, waarom geen naaiweekend organiseren?
Zo gezegd, zo gedaan en dus vertrokken op vrijdagavond 12 dames op naaiweekend naar Heibrand in Westmalle.

Ik vroeg op een Facebookgroep welke webshops homeparties doen, en koos er La Mima's uit.
Ze heeft een heel erg leuke selectie katoen en canvas van onder andere Cotton & Steel, Art Gallery (mijn 2 favorieten!), Kokka, Echino,...
Dus op vrijdagavond was er eerst de homeparty waar de stofjes werden gekeurd en uitgezocht.
Dit was mijn bescheiden buit.


Ik had op voorhand ook webshops gecontacteerd of ze misschien spulletjes hadden voor een goodiebag, en kreeg toch wel wat moois bij elkaar.
Iedereen kreeg een mooie goodiebag, die enthousiast onthaald werd en grondig bekeken. Hier en daar wisselde al eens iets van eigenaar :-)
Er waren nog enkele spulletjes over en die werden verloot.



Met dank aan de sponsors van de spulletjes voor de goodiebags, namelijk Lelastof, Stitch, Lanalotta, Cas & Nina, Annamarieke, Fairy Tailors, Framalo, Aster & Emma, Stof & Belle, Modecoupon, Something naais, Kersenpitje, De Gouden Flamingo, Soft Cactus, Dots & Spots.
Ook een grote dank je wel aan K-BAS voor een kortingscode voor de aanschaf van de nodige fournituren en aan La Mima's om van Breda tot in Westmalle te komen met de stofjes (en ook het tasje met geschenkjes).

Nadien werden de machines op tafel gezet en begon iedereen aan zijn eerste tas.
De diehards gingen door tot een uur of 1 's nachts en zaten om 7u 's morgens al terug aan hun naaimachine.

Op zaterdag deed iedereen verder en hier en daar waren de eerste tassen al volledig klaar.
Mijn eerste tas was de Vivian Traveler, een grote tas die ik mee wil gaan nemen naar de fitness.

Alle stofjes van de Vivian komen van bij La Mima's.

Als tweede tas nam ik iets kleiner, dat ook snel klaar was, de Coraline clutch.
Deze lag al een hele tijd geknipt en werd nu eindelijk in elkaar gezet.




Op zaterdagavond begon ik dan nog aan de Brooklyn Traveler.
Van de stofjes was ik niet meer 100% overtuigd, maar ze was al helemaal geknipt, dus heb ik ze toch maar gemaakt, en eigenlijk ben ik er toch blij mee.




De Brooklyn was op zondag rond 14u klaar en dan heb ik nog snel een dumpling tasje gemaakt om mijn wonderclips in te steken.




Het huisje werd opgeruimd, waarna alle tassen buiten op de bank werden gezet voor een foto.
Stuk voor stuk prachtige tassen!




Dan wil ik de dames die mee geweest zijn nog heel erg bedanken voor het fijne weekend. Het was super gezellig!









Reacties

  1. Bedankt voor het leuke weekend Noor! Ik ben grote fan van jouw Vivian tas! Héél mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nogmaals bedankt Noor voor ht geweldige weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor het super leuke weekend... je deed dit super, voor herhaling vatbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig,ik ben ook groot swoon fan en vroeg ook lid te worden van het groepje. Altijd leuk om ook Nederlandstalige hulp te vragen. Zo'n naaiweekend zie ik ook wel zitten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel Noor voor de superorganisatie!! Ik vond het leuk jullie allemaal te ontmoeten en wat een mooie dingen hebben jullie gemaakt!!
    Voor een volgende keer hou ik me aanbevolen. Ook als mede-naaister ;)

    Mima

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts