Dorothy Day Tripper

Op de Facebookgroep van de patronen van Swoon werd er een sew along aangekondigd en ik besloot om mee te doen.
Het zou de Dorothy Day Tripper worden.
Ik had dat patroon al een hele tijd terug aangekocht, maar was er nooit toe gekomen om er aan te beginnen.
Nu was het dus zover!

Ik begon de dag voor de sew along begon al met mijn stof en versteviging te knippen, om een beetje voorsprong te hebben.

Die voorsprong zou snel omslaan in achterstand.
Mijn paspel had ik ooit, toen ik pas begon met naaien, uitgewassen waardoor die helemaal gerafeld was. Niet zo gemakkelijk om te gebruiken dus, maar ik wou per sé deze kleur gebruiken, dus ik moest wel.
Met het naaien had ik die op de verkeerde afstand genaaid, waardoor ik de paspel weer terug los moest maken.
Dan begint het al hè. Mijn goesting om er aan verder te doen is over, dus bleef de tas liggen.
Ik naaide tussendoor wel eens een beetje, maar moest nog meer paspel naaien en daar zag ik tegenop.
Ik had ondertussen een paspelvoetje besteld, maar dat blijft maar weg, dus toch besloten van de paspel er zo op te naaien.

Gisteren begon ik aan het laatste gedeelte, het in elkaar zetten van de tas.
What a hell of a job!
Ik heb stukken 3 keer los moeten doen, de tas weggesmeten, terug opgeraapt en nog eens geprobeerd.
Uiteindelijk is ze afgeraakt, maar ik ben er niet onverdeeld tevreden over...
Hopelijk heb ik snel terug zin om nog eens een tas te maken, want ik heb Betty ook al geknipt liggen, klaar om de versteviging er op te strijken.

Ik denk dat ik toch maar eerst iets maak dat me wel lukt en snel klaar is, want de goesting is toch een beetje over nu.

Wil je deze tas ook maken? De sew along vind je bij haar, samen met de sew along van de Betty Bowler en de Eloise, die beiden ook nog op mijn to do lijstje staan...


Een week nadat de sew along is afgelopen (valt uiteindelijk nog mee hè?), is dit mijn Dorothy Day Tripper geworden:
Voorkant:
 
 Voorkant met extra lange riem:



 Achterkant:

En de binnenkant:

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts